HAR JAG MISSAT NÅGOT??????

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
Bert Ove Orvnäs
Inlägg: 62
Blev medlem: 31 jul 2009, 21:31
Medlemsnummer: 0

HAR JAG MISSAT NÅGOT??????

Inlägg av Bert Ove Orvnäs »

Här kommer jag och Gitte fullt laddade och tokpeppade för att köra finalen…
Men…inte en kotte på hela Axelent..tomt…faen säger jag till Gitte, har tåget gått eller…
Gamla gubbar muttrar Gitte….som vet mest…
Men skit i dé, det fanns några på kansliet och en del av styrkan för underhåll.
Det kändes konstigt att komma till Axelent, när det var helt tomt, lite spöklikt men ändå doftar det speedway arena.
In i depån med bil och hoj, tar David Watts platts och börjar förberedelserna för start.
Är ute och kollar banan som ser ut som en crossdypöl…vatten samlingar och halt som attan på vissa ställen, samt småvallar och gropar, men vadå… dé é baré å åk….
Var inne och bytte om och Gitte är inne på arenan för att filma lite.
BRRRROOOWWWN så är hojen igång och jag kör in på banan och hööör publikens juuubel…
Så är det ett första varv med lugn fart för att kolla av var man kan öppna spjället, det blir i utgången av sista kurvan till Start och målplatsen.
Det var skoj att gasa runt och känna sig för med nya hojen och bli kompis med den.
Det var ingen idé att försöka sig på ett uppställ i kurvorna då banan var för blöt och jag för orutinerad.
Men som sagt det blev 10 varv på raken och ett par starter som gick bra.
Jag var skitig från topp till tå både fram och bak och hojen som en lerhög, men det var dé värt.
Dé var riktigt skönt att få vara på Axelent och dåna på med raka rör och R 40 oljan.
Det skall erkännas att jag var helt slut efter 10 varv, det syns på sista delen av filmen, jag är som en stor flåsbälg.
Men efter lite fika och tilltugg så var det dags igen, men då ville inte hojen…den skrek på…gör ren mig..fy faen Gamen var du har ställt till det.
Efter fastsurrning och ombyte gick färden hem till Vrå Hästhult och resan slutar som vanligt på 15 mil.
Det var bara att lossa och göra första avspolningen av hojen och utrustningen.
I sanningens namn så var det bra att det inte blev mera åkning, då det känns i axelpartiet och höger höft, men som sagt jag ligger i träning med roddmaskinen och hantlar, samt att flåset måste bli bättre.
Nu återstår det roliga att göra ren hojen, kommer nog att köra ett par omgångar till i höst om vädret tillåter.
Jag väntar även på en operation av vänster långfinger, då jag på 70 talet skalade av fingrarna både på kött o ben under en olycka på ett race.
Krattan är där stelopererad och nu har det blitt stora ben samlingar vid knogarna som inte finns och det har uppstått lite komplikationer, så som sagt skall in och hyvla av lite benrester och därefter en konvalesens på runt 1 mån, så det gäller att gasa så mycket det bara går innan man blir nollad.
Gitte håller på att fixa filmen så det kommer, hon måste ju ta hand om mig också . :roll:
Nu är den klar :(
http://www.youtube.com/watch?v=5Bhal5JZODo
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: HAR JAG MISSAT NÅGOT??????

Inlägg av rolf »

Kul att se att du kommit ut på banan Bertan! Det där ser ju bra ut.
Träna några fler gånger, du som fortfarande har möjlighet, så hoppas jag vi ses på någon bana nästa säsong.
Speedwaysäsongen är över för i år här i Östersund. Första snön har kommit och som kallast har det varit -6 grader någon natt.
Det är bara att plocka fram iscykeln!
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Skriv svar