Licens

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
HASSE

Re: Licens

Inlägg av HASSE »

Till Janne och styrelsen

Frågan du ställt är i högsta grad relevant och absolut inget att be om ursäkt för.Jag har varit med till och från ca tio år på MCHK-träffar och vet fortfarande inte med säkerhet vad som gäller i frågan. Som jag sagt tidigare ,tror jag mig veta vad som gäller rent allmänt på en Svemo-ansluten bana.

För att försöka göra ett AVSLUT i den här ständigt uppdykande frågan,uppmanar jag någon sakkunnig ur styrelsen att besvara följande; I samband med att MCHK hyrt bana av ansluten Svemo- förening eller MCHK utlyst träning,UPPHÖR då de licens- regler Svemo fastslagit när fler än en förare vistas på banan ?
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: Licens

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej igen!
Jo Hasse nu har jag talat med Krister Gardell.
Han sa att man får köra flera på banan samtidigt ( blandat med eller utan licens ) för detta ingår i banlicensen, men det är då ett måste att banan är besiktad och godkänd.
Han sa också att svemo tycker att MCHK:s träffar är bra och de har inget intresse av att styra något där, som en del kanske befarar.
Skillnaden på att inne ha en licens är tydligen endast försäkringen, och då kan man kolla på olika bolag vad som gäller.
Jag har kollat vad som gäller mig och en privat olycksfallsförsäkring som täcker för samma kostnader vid eventuella skador, skulle den kosta mig 4338:- på ett år.
Och en svemo licens för senior kostar 3100:-.
Jag kan då känna mig tryggare med att ha denna försäkring till ett lägre pris.
Denna licens gäller internationellt så då kan man även åka på träffar i Danmark, Norge och Finland. ( om man vill )

Jag har skrivit och kört upp nu för Christer Rohlén, men inte skickat in ansökan om licens ännu.
Jag hoppas på att denna fråga om licens skall redas ut först innan jag gör något, men jag tycker själv att det gör ingen skillnad förutom försäkringen och man blir mer flexsibel.
MVH: Janne Nordvall (146)
HASSE

Re: Licens

Inlägg av HASSE »

HALLELULA !

Det är ordning och reda med dig Janne ! Med tanke på din "ungdom" och handlingsförmåga,hoppas jag du kandiderar till ordförandeskapet i MCHK-rundbana !
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: Licens

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej Hasse!!
Nu ska Vi ta det lugnt.
Jag tror att det finns de som kan det här mycket bättre än vad jag kan!!
Det finns de här härliga "GUBBARNA" som vill och har ett himla intresse, som jag tycker gör ett bra jobb.
Länge Leve MCHK.
Hoppas ni alla för en trevlig höst/vinter så vi kan träffas till våren och ha skoj igen.

MVH: Janne Nordvall (146)
HASSE

Re: Licens

Inlägg av HASSE »

Hej Janne !

Du har visat att du förtjänar en plats i styrelsen,sen är det självklart en fråga om du har lust ? Vore konstigt om inte fler välkomnar en person med lite "GO" I !
Skriv svar