ÄNTLIGEN SMÄLLER DET I RÖRET

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
Bert Ove Orvnäs
Inlägg: 62
Blev medlem: 31 jul 2009, 21:31
Medlemsnummer: 0

ÄNTLIGEN SMÄLLER DET I RÖRET

Inlägg av Bert Ove Orvnäs »

Tje´nare morsning grabbar.
Mitt namn är Bert Ove Orvnäs ( Berte ) en Grand reserva 1947.a
Född 08.a på Åsögatan som e´parallellgata till Folkungagatan där Varg Olle e´uppvuxen.
Efter en 9 års vistelse som utlandsSvensk i Spanien återvände jag och min hustru Gitte och bosatte oss på en gård i Vrå Hästhult, Lidhult. Med andra ord på bystan i glesbyggd och en massa bonläppar som vi fått som goda kompisar.
Den 30 maj var jag oppe i örebro och panga på hos Varg Olle, det var 35-40 bast sedan jag hade sådant pulver mellan be´na.
Det var kanonhärligt och jag var nere i stuben,då upptäckte jag att det smakar lika dant som för 40 bast sedan.
Det blev nytändning och Olle kommer opp i augusti och levererar en två ventilare från England.
Jag är aktiv i Lejonen och har där fri bana för träning, så till nästa säsong skall det åkas så mycket det går, där materialet finns.....Olle och jag skall vara med i en reklamfilm för Mekonomen i TV 4, där vi tuggar söderslangen och smäller i rören från några hojar..de´ni..
Skall bli skoj och träffas. :ugeek:

Ha de´ Berte