Liggande motor

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Hasse

Liggande motor

Inlägg av Hasse »

Speedwayhojar med liggande motorer blir tillåtna på träningen i sammband med Malmöträffen 8-10 maj.Enstaka förare har vid enstaka tillfällen även tidigare tillåtits deltaga med liggande motorer i samband med MCHK-träffar.Är det möjligt att följa Skåningarnas ide...allt för att bredda och få lite mera fart på verksamheten?
billy

Re: Liggande motor

Inlägg av billy »

Hasse. om du inte vet, så blev en motion på årsmötet ang. liggande motorer " nerröstat."Läs reglementet ,där står det vad som gäller .
Torbjörn
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:43
Medlemsnummer: 204

Re: Liggande motor

Inlägg av Torbjörn »

VID EN VANLIG TRÄNING ÄR DET TILLÅTET ATT ÅKA PÅ EN LIGGARE MEN EN UTLYST MCHK TRÄFF FÅR INGA LIGGANDE MOTORER MEDVERKA VARE SIG VID TRÄNING, REGULARITET ELLER PÖÄNGKÖRNING OCH LÄMMNAR MAN DISPANS EN GÅNG SÅ ÄR DET SNART BARA LIGGARE PÅ TRÄFFARNA, REGLEMENTET ÄR TILL FÖR ATT FÖLJAS ANNARS SÅ BLIR DET REN RAMA VILDAVÄSTERN OCH DÅ KAN VI SLOPA REGLEMENTET HELT. TORBJÖRN
Hasse

Re: Liggande motor

Inlägg av Hasse »

Hej Billy!Liggande motorer är inte på långa vägar moget för att införlivas i den ordenarie verksamheten.Jag tolkar skåningarnas handlande som en "specialare",ett tillfälle för motionsåkare som bara äger en "liggande" att delta i speedway-festen.SJÄLVKLART skall vi inte blanda de gammla hojarna med nymoderniteterna.Jag tycker det vore festligt med ett dyligt tilltag några gånger under säsongen.Ett sätt att skilja "de modärna" är att kräva classic-licens av dem.När man pratar med många av "de gammle" så säger de ofta...VERKSAMHETEN KOMMER ATT UPPHÖRA NÄR VI SLUTAR...så frågan är,hur får man in nytt folk i verksmheten?
billy

Re: Liggande motor

Inlägg av billy »

Instämmer helt med Torbjörn. mvh Billy.
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Liggande motor

Inlägg av rolf »

Jag instämmer med Torbjörn och Billy.
Är detta en motorcykelhistorisk klubb eller är det en klubb för åksugna gamla gubbar?
Så länge vi kör under MCHK´s flagg anser jag absolut att vi skall hålla oss till historiska motorcyklar.
Om vi är ute efter att skapa åktillfällen för motionsåkande gubbar, oavsett motorcykeltyp, så bör det nog ske i annan ordning.
Inga liggare på MCHK-träffarna
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Team Gubbspeedway

Re: Liggande motor

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Nja nu har vi ju ett regelverk som säger stående motor, och så får det nog förbli inom överskådlig tid.
Däremot så rekomenderar jag ett besök på länksidan, där finns det något som heter STR AMATEUR SPEEDWAY CLUB, så går det till i England för att alla oavsett ålder och liggande eller stående ska få åktillfällen, något liknande vore välkommet i Svedala oxå.
Mvh Håkan H.
billy

Re: Liggande motor

Inlägg av billy »

Hej Håkan. Regelverket kan inte se så mycket annorlunda ut för en mc-histoisk klubb om intresset inte finns att använda sig av av en gammal "omodern"hoj.Då har man tydligen inte intresset för det som den här föreningen står för. Sedan är det viktigt att inte glömma ,det är ingen raceklubb. Den engelska amatörklubben du hänvisar till ,bryr sig inte dugg om historik, där är det enbart tävling som gäller, med licens osv. Så Håkan ,är du inte nöjd med det denna förening står för, starta upp en klubb motsvarande den Engelska. Men jag tänker inte bli medlem,jag har tävlat färdigt för länge sedan men kan tänka mig att köra några varv med likasinnade i någon mchk- träff. mvh Billy
Team Gubbspeedway

Re: Liggande motor

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Hej Billy, nej då är inte missnöjd med Mchk rundbanas syften och verksamhet, och har liksom du tävlat färdigt för länge sedan. Men det ena behöver ju inte utesluta det andra, en organisation liknande den engelska STR skulle säkert fylla en funktion i Sverige med, för de som vill prova på det här med speedway under ordnade former, vem vet kanske den skulle det ge nytillskott både till speedwayklubbarna och MCHK. Mvh Håkan H.
Skriv svar