REGLEMENTE

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Torbjörn
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:43
Medlemsnummer: 204

REGLEMENTE

Inlägg av Torbjörn »

DET ÄR ETT FEL I REGLEMENTET ANGÅENDE CYKLARNA DET STÅR ATT DET ÄR TELESKOPGAFFEL SOM GÄLLER MEN DET ÄR TILLÅTET ATT ANVÄNDA FLIPPGAFFEL, DET VAR ETT SKRIVFEL I ETT ÅRSMÖTESPROTOKOLL SOM GJORDE ATT DETTA FÖLL BORT. MVH TORBJÖRN
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: REGLEMENTE

Inlägg av rolf »

Hej Tobbe och alla andra :D
Reglementet som ligger på hemsidan fick jag från Carl-Axel för några veckor sedan.
Det är inget skrivfel i den texten utan det är exakt som det jag fick mig tillsänt från honom.
Om det underlag jag fick är gammalt eller felaktigt så ber jag att någon skickar hit det riktiga och gällande så ska jag rätta till det hela.
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Lennart Johansson

Reglementet

Inlägg av Lennart Johansson »

Ang. pkt.3 i reglementet, som det nu står så gäller teleskopgaffel och inget annat.
I min motion till årsmötet fanns det ett förslag att tillåta flipgaffel men det röstades ned.
Frågan måste redas ut för annars kommer det att bli problem.
Lennart
Team gubbspeedway

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Team gubbspeedway »

Vad är problemet med flipgaffel eller inte, jo att det beslut som togs på årsmöte flera år tillbaka inte fallit styrande på läppen, därför framgår det inte i reglementet. Nu är det väl så att ett årsmötesbeslut måste gälla, framför personliga värderingar och åsikter. Obs, man måste inte ha flipgaffel, går lika bra med teleskop, men valfritt ska det vara , och ÄR!!
Lennart Johansson

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Lennart Johansson »

Jag tycker att någon skall begära att styrelsen omprövar denna fråga. Om det blir så att reglementet säger teleskop och man vid träffarna godkänner flipgaffel så funkar ju inte reglementet , då kan man ju åka med liggande också, en paragraf är ju inte viktigare än en annan.
Lennart
Billy

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Billy »

Årsmöte 2004 beslut: stående motor/flippgaffel. Billy
Lennart Johansson

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Lennart Johansson »

Det är helt rätt som du säger Billy, 2004 togs det beslutet, men det är inte hela sanningen. 2005 beslutades att det gamla reglementet skulle gälla och där står det teleskop. Även 2005 var frågan uppe på årsmötet och igen beslutades att det gamla reglemrntet gäller (pkt15) även då står det teleskop. 2007, 8 och 9
ingen discussion. Det utfördes ingen revision av reglementet efter beslutet 2004.
Lennart
Billy

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Billy »

Först vill jag betona att jag talar ej i egen sak har enbart cyklar med teleskåpgaffel. Men det är viktigt att rätt är rätt. Beslutet från -04 uppfattas av mig med flera att det gäller. På årsmötet -05 kom frågan om ett reglemente upp,Carl-Axel åtog sig att ta fram ett sådant,som rimligen skulle bygga på tidigare fattade beslut. Något märkligt att halva överenkommelsen stämmer nämligen rundsmörj.motorerna.som ingick i beslutet-04 medan det blir fel med gaffeln.Vidare skall betonas att det finns ett beslut från ett extra möte i Mariestad sent -90 tal där flippgaffeln godkändes på våra träffar.Tydligen bortglömt? Jag har med detta inlägg försökt bringa klarhet hur jag o en del andra medlemmar uppfattat frågan.Hoppas nu att denna fråga löser sig på ett korrekt sätt. MVH Billy.
Team Gubbspeedway

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Väl talat Billy, instämmer till fullo.
Mvh Håkan Hartzelius Team Gubbspeedway.
Torbjörn
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:43
Medlemsnummer: 204

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Torbjörn »

Team Gubbspeedway skrev:Väl talat Billy, instämmer till fullo.
Mvh Håkan Hartzelius Team Gubbspeedway.
FLIPPGAFFEL HAR FÖREKOMMIT PÅ ALLA TRÄFFAR IFLERA ÅR DET ÄR ENDAST I MALMÖ SOM MAN INTE HAR FÅTT ÅKA MED FLIPPEN OCH DETTA HAR VARIT UPPE FLERA GÅNGER PÅ ÅRSMÖTENA VARFÖR MALMÖ KÖR MED MCHK S REGLEMENTE MEN INTE TILLÅTER FLIPPGAFFEL, JAG ÅKER PÅ EN 898 MED FLIPP OCH HAR GJORT DETTA I FLERA ÅR OCH KOMMER ATT FORTSÄTTA MED DET OCH FÅR JAG INTE ÅKA SÅ ÄR DET VÄL BARA ATT LÄGGA AV FÖR OM VI INTE FÖRNYAR OSS SÅ KOMMER KLUBBEN ATT SJÄLVDÖ FÖR HUR MÅNGA NYA FÖRARE HAR DET TILLKOMMIT PÅ SENARE ÅR ! JA DOM ÄR NOG LÄTTRÄKNADE FÖR DET ÄR SAMMA FÖRARE ÅR EFTER ÅR PÅ TRÄFFARNA. MVH TORBJÖRN HENRIKSSON
Skriv svar