REGLEMENTE

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Hasse

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Hasse »

Härligt !Våren är här och speedway-gubbarna börjar damma av cyklarna.Jag har utan större framgång sökt en kråmad teleskåp-gaffel.När man läst den nästan hetska ordväxligen om framgafflar tolkar jag det som att det är O.K. med flipp-gaffel.Det är som alla vet mycket lättare att hitta en sådan.
Team Gubbspeedway

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Hej, har idag talat med Karl Axel Johansson ang framgafflar, han lovade att se till att reglementet ändras på punkten framgaffel. Ny text blir, VALFRI FRAMGAFFEL. Alltså ok med både teleskop och flip.

Mvh Håkan Hartzelius Team Gubbspeedway.
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: REGLEMENTE

Inlägg av rolf »

Reglementet ändrat!
Karl-Axel har meddelat att §3 i reglementet hädanefter skall ha följande lydelse:
För veteranspeedway gäller stående motor.
Alltså fritt fram att använda valfri framgaffel så länge övriga paragafer uppfylles.
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Team Gubbspeedway

Re: REGLEMENTE

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Då återstår det att se hur Malmö tänker göra, följa reglementet eller inte ? I den mycket trevlig inbjudan till träffen i Maj framgår det att det är teleskopgaffel som gäller, är det så , eller kommer valfri gaffel att godkännas?
Hoppas att det är många med mig som kommer till Malmö, alltid lika kul o trevligt där.

Hälsningar Håkan Hartzelius Team Gubbspeedway.
Skriv svar