Motion:Utökad verksamhet

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Hasse

Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av Hasse »

Stort tack till Lennart Johansson m fl för den förträfliga motionen vilken sprudlar av nytänkande och hopp om mera livaktig verksamhet.
team gubbspeedway

Re: Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av team gubbspeedway »

Jo det tycker även jag, röstade för den på årsmötet, men vi får väl göra som dinosarierna gjorde , dö ut.....
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av rolf »

Innebär förslaget även att det då enbart handlar om poängtävlande, eller är det fortfarande "träffar" med regularitetskörning men i olika klasser?
Förslaget är intressant men jag tycker inte att det tillför något mervärde att påskynda deltagande med moderna motorcyklar.
Hur hanteras dessa frågor i dom andra grenarna, cross, roadracing m.fl?

Skulle deltagarantalet öka om detta förslag accepterades?

Gärna tävling och yngre förare, men med gamla grejor!
Bild
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Föredetta grip

Re: Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av Föredetta grip »

Fick precis nys om denna förening ock blev intresserad. Tyvärr så tävlings körde jag för mindre än 10år sedan.
Men intresse för att sluta samman denna förening finns. Då jag är ägar till en Weslake från sent 70 till tidigt 80 ock vill sladda/träffa andra med samma intresse. Tyvärr så tycker jag kraven på cyckeln är lite väl. vilket kanske många utesluter denna förening. Jag själv skulle vilja prova vissa förändringar man åstakommit inom vissa gränser gevetvis.

Obs!givetvis behåll dom fina gammla minnerna från tidig speedway(cycklar), Men utöka förening med föredettingar som orkar max 4 varv med eller utan sladd
Nybörjare!

Re: Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av Nybörjare! »

Hej! Hittade hit idag. Är det ok för en som aldrig har tävlat att skaffa en cykel o vara med? Har bekanta som kört o kör o jag har provat på en gång o skulle gärna vilja köra mer.

Nybörjare vid 40+
Team Gubbspeedway

Re: Motion:Utökad verksamhet

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Beslutet att tillåta även flipgaffel togs på ett årsmöte några år tillbaka, men har av någon anledning inte skrivits in reglementet, hög tid att styrelsen tar tag i det nu.

Nybörjaren, visst är du välkommen att bli medlem , och att sladda lite, under förutsättning cykeln du skaffar är enligt reglementet, och att du själv inte utgör nån fara för dig själv och andra.

Fd Grip, visst är det synd att tioårs gränsen finns, MCHK rundbana behöver all nyrekrytering o föryngring som möjligt.
Skriv svar