Osloträffen inställd!

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Osloträffen inställd!

Inlägg av rolf »

Tråkiga nyheter tycker jag :(
Meddelande från Henrik Bauer Hanssen
Vi har en problem... MCHK er forbundt å kjøre i Norge. Lisensene er ikke godkjente sier NMF
Det ver ju en fin bana I Lunner och ett trevligt arrangemang.
Hoppas det kan lösa sig på något vis till en annan gång!
Bild
Bild
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Team Gubbspeedway

Re: Osloträffen inställd!

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Vi som trots allt vill åka i norge, lös en classiklicens på Svemo, så är saken som de säger i Norge , grait.
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Osloträffen inställd!

Inlägg av rolf »

Team Gubbspeedway skrev:Vi som trots allt vill åka i norge, lös en classiklicens på Svemo, så är saken som de säger i Norge , grait.
Vad kostar en sådan licens?
Vilka villkor/krav gäller för att få en sådan?
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
team gubbspeedway

Re: Osloträffen inställd!

Inlägg av team gubbspeedway »

Classiklicens kostar ca 1000 lappen, + kostnad för läkarintyg ca 500 ( samma intyg som för förnyande av körkort ) men då ska man veta att det är fritt fram att köra både i Norge ,Danmark o England med den licensen.
102/ Claes

Re: Osloträffen inställd!

Inlägg av 102/ Claes »

Tråkigt med Norge( Oslo). Det var ju en underbar bana o trevligt arrangemang förra året. Är inte så insatt i licens regler. Men kom att tänka på, kan man inte lösa engångs licens? Har för mig att det är billigare, eller var det bara förr?

102/Claes
Team Gubbspeedway

Re: Osloträffen inställd!

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Kollade med Svemo, ingen hade sökt licens sedan 2005, då var det jag själv som gjorde det, så licenstypen finns inte ens med i prislistan. Vill man söka så heter licensen Track Racing Classic, kostar 1100 sek, + kostnad för läkarintyg ( om man är +55) . engångslicens heter numera tillfällig licens, kostar 400sek , + ev läkarintyg.
Mvh Håkan H team gubbspeedway.
Skriv svar