Regel ändring

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Lurax
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 dec 2010, 18:34
Medlemsnummer: 146

Regel ändring

Inlägg av Lurax »

Hej!
Finns det någon tanke på regel ändring??
Jag tänker på att man inte får vara med om man haft lecens innom 10år.
Nu kommer en gammal veteran till in och kör aktivt, jag menar Lasse.
Han kommer klart att hänga med så nu får jag se upp, men det vore kul att träffas med den gammla 898:an också.
Den står bara och samlar damm, så den behöver luftas snart.

MVH: Janne Nordvall
Hasse S

Re: Regel ändring

Inlägg av Hasse S »

Hej !
Om man läser senaste utskicket så tolkar jag det som att tidsgränsen ändrats från 10 till 8 år...vore verkligen intressant att höra en motevering. För mig personligen får dom sänka till 0 år,varför krångla till det,det viktigaste är väl att man kör en veteranhoj...eller ?
Tycker föresten att du försöker att komma med i styrelsen om det är möjligt...lite ungt nytt blod skadar inte !
Vilken Lasse menar du ? Skall ni köra div 1 eller Jensen cup ?
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: Regel ändring

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej!
Jag har så svårt med namn och vad han har för nr, men han var med i Malmö förra året.
Han var den som ende som åkte med belysningen på kvällen.
Tror att han kommer från Stockholm eller i utkanten, han har skrivit på för Tigrarna.

Jag tycker som du att det är hojen som SKALL vara gammal sedan gör det inget om gubben är gammal men i det här fallet tycker jag att åldern eller om man är aktiv eller inte har ingen betydelse.

Förr när MCHK startade var det hojarna som skulle vara gammla och på den tiden åkte Hasse Holmqvist aktivt och även på MCHKs träffar.

Detta skulle kunna funka även idag, för det är iallafall våra hojar och intresset för speedway som är i fokus.

MVH: Janne Nordvall
Hasse S

Re: Regel ändring

Inlägg av Hasse S »

Hej !
Tycker att det skulle höja kvaliteten och intresset för själva åkningen om vi får med lite yngre duktiga grabbar som nyligen lagt av tävlingsåkandet eller rent av är aktiva.
Tänk om Henka,Klingberg eller Tony gjorde oss den äran...och att man fick ställa upp bakom tapen med någon av dom ! :!:
Team Gubbspeedway

Re: Regel ändring

Inlägg av Team Gubbspeedway »

Hej Janne och Hasse, Den Lasse ni syftar på heter Lars Nykvist, och fyller snart 65, så nån licens lär det inte bli för honom, är nog bara ett sätt för Tigrarna att kunna lämna in förarredovisning till Svemo.
Vad gäller ev karenstid från aktivt åkande, så alt ska den bort helt, eller stå i relation till vad vederbörande sysslat med,
jag menar att det är ju en viss skillnad på att gå direkt från elitserieåkande, till att kanske åkt en B lagsmatch på engångslicens för säg 5 år sedan....

God jul alla rundbanegubbar, och gummor. Hälsn. Håkan H.
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Regel ändring

Inlägg av rolf »

Hej
Kul med lite fart i forumet.
Jag tycker nog att årsgränsen kan tas bort!
Vi tävlar ju inte och vi värnar ju om gamla motorcyklar, inte i första hand om gamla gubbar.
Jag kan tro att en sådan regeländring skulle kunna vara gynnsam för föryngringen i klubben.

Nu testar jag även att skriva i forumet från mobilen. Fungerar ju utmärkt.

God Jul
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Hasse S

Re: Regel ändring

Inlägg av Hasse S »

Hej !
Om vi ändå är inne på regeländringar så vill jag gärna diskutera en annan fråga.
REGULARITET... betyder inte tävling man mot man,varför startar vi då två eller tre bakom tapen,detta väcker bara tävlings :twisted: hos en del av oss,så är det bara. Jag har inget emot att tävla,men då vill jag att vi kallar det poängtävling...vilket betyder att det är OK att satsa på närgångna omkörningar utan att bli betraktad som "vilde".
Vad jag vill införa om vi fortsätter att starta flera bakom tapen vid REGULARITETSKÖRNING är att man får möjlighet att köra själv om man så önskar.Vill gärna höra era åsikter i denna något "känsliga" fråga.
team Gubbspeedway

Re: Regel ändring

Inlägg av team Gubbspeedway »

Hasse, mycket bra tänkt, fortsätt så. Håkan H.
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: Regel ändring

Inlägg av Janne Nordvall »

HeJ!

Hasse du har en poäng ( eller 3 ) Ha Ha Ha.
Jag tycker som du, om man ställer sig på grinden så vill man och försöker vara först även om man inte lyckas varje gång.

Rolf har också skrapat ihop några poäng.
Det finns dom som vill åka med gamla hojar men är aktiva och kan inte vara med på träffar, sedan finns det förare som precis slutat som aktiv och inte kan vara med.
De sist nämnda kommer troligen sälja sina saker och kanske aldrig skaffa något annat att åka på.

Nej. ta bort den regeln och blanda hej vilt, det har ju ingen betydelse.
Det är ju hojarna och gemenskapen som räknas.

MVH: Janne Nordvall
Torbjörn
Inlägg: 9
Blev medlem: 06 aug 2007, 21:43
Medlemsnummer: 204

Re: Regel ändring

Inlägg av Torbjörn »

Hej Janne ! det är ett förslag lagt till årsmötet i januari 2011 om att ändra 10 års gränsen till 8 år men jag tycker det är lite för lång tid det borde räcka med max 5 år men som det är nu så får nog 898 samla damm i många år sorgligt nog. Men jag får önska dig ett Gott Nytt år och hoppas att det går bra för dig på banorna 2011, men som sagt var framtiden får visa om det blir någon ändring till det bättre så du kan ansluta till oss veteraner.

Torbjörn Henriksson
Skriv svar