Planering inför 2011 !!

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Kjell Syrén

Planering inför 2011 !!

Inlägg av Kjell Syrén »

Hej,
Jag håller på och syr ihop vårens och försommarens veterantävlingar så vi redan nu har något att se fram mot innan vi går i ide. Det blir inte exakt som i år, utan planeringen ser ut som följer: Malmö, Eskilstuna på en lördag och Örebro på söndagen dagen efter, Lindesberg och Kumla. Vissa banor har ju som bekant serieaktiviteter så det är inte helt lätt att spika datum, men det kommer snarast.
Det finns också två andra parametrar att väga in: 14 dagar mellan tävlingarna och ingen kollision med GP:t i Göteborg.

Bor numera på Gotland och lämpligt nog lades banan på Galgberget ner...... Ny bana projekteras redan i Hejdeby som ligger några km öster om Visby. Banan blir 335 m lång och med en 80-bana utanför 500-ovalen. Ser fram mot den första veterantävlingen om ett par år !!

Från det ena till det andra, har någon en komplett DelOrto förgasare till min 897:a som jag har som reservmotor (eller också bygger jag en tredje maskin) ??

Ha det bra.

MVH
69:an Kjelle
Lurax
Inlägg: 2
Blev medlem: 14 dec 2010, 18:34
Medlemsnummer: 146

Re: Planering inför 2011 !!

Inlägg av Lurax »

Hej Kjelle!
Har du flytt Lindesberg??
Försök dra igång speedwayen på Gotland, så kommer jag och hälsarpå.
Ha det bra!!
MVH: Janne Nordvall
Skriv svar