DET BLIR INGEN RUNDBANA FÖR MIG...

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
Bert Ove Orvnäs
Inlägg: 62
Blev medlem: 31 jul 2009, 21:31
Medlemsnummer: 0

DET BLIR INGEN RUNDBANA FÖR MIG...

Inlägg av Bert Ove Orvnäs »

Tjénare Morning på er Speedwaylovers

Det är som så att jag opererade om vänster långfinger i vintras och 3 månaders kolvanisens är lång tid.
jag är ingen pipig person och har en mycket hög smärt tröskel, så mot allt förstånd var jag igång veckan efter op.
Har man en gård så har man, veden kommer inte inskramlandes av sig själv när man visslar utan dé é bara å suga i.
Nåja läkningen gick ju så där och nu växer brosket i knogen igen och en ny op måste till. Men efter ett eget beslut med samråd av en hand kirurg enades vi att kapa fingret.
Där efter krossade jag delvis vänster ring finger och nu kapar vi båda två. kalla mig gärna stumpen. Op blir den första veckan i oktober. Då hoj säsongen är över.
Jag kör nu med spjälkade + klistrade fingrar å det lirar på custom hojen.
Kopplingen på speedway hojen..det funkar inte och lägger man av en rökare i starten och går in å bryter lite i kurvan så svullnar krattan som en ballong. var tvungen å kapa vigselringen efter b31 bast då det stasade sig.
har varit och tränat på bana , men det skiter sig.

Varför är det nu så här..På 70 talet så höll jag på å hade lite lajbans med speedway och Road Racing. Vid en träning i Road racing släppte det i en kurva å farten låg runt 160 km vid utgången å fullt pådrag.
Visst på den tiden hade man skinnställ å skinnhandskar utan knogjärn, det blir en luftfärd och jag hade vänster hand på bröstet och å plöjde åker...
när jag kravlade mig opp så var inget brutet men vänsterkrattan såg inte för rolig ut. ovandelen på handsken var bort sliten och lika så knogar och allt vad som heter skinn med diverse benrester var som bortblåst.
Det behövdes ingen bår utan jag gick å mötte ambulansen som hade enkel plåt till sjukan.
Det blev Op och gipsat i över 4 månader, därefter en om op som gjorde att handen fick ett vilo läge, eftersom fingrarna var stelop. Med tidens rand så växer ben och brosk och det slutar i regel på detta viset samt att jag inte pjoskar omkring utan får pröjsa ett pris. Men det är det värt.
Jag är dessutom typ 2 diabetiker så det gäller att kapa nu när man snart bastar 64 å inte vänta till 70 nånstans, då blir läkningen svårare.
Det var roligt så länge det varade och jag har meckat hoj efter 35 bast i vinter och haft sköna drömmar om att småfajtas
lite på banorna.
Köpte husvagn å lite andra prylar men dé man har dé har man..det drabbar ju ingen fattig som man säger..är ju 40 talist å dé é vi som har stålarna.
Nu har ni fått en förklaring och jag kirrar att köra min custom med stumparna och det är jag jättenöjd med.

Ha dé så bra alla Speedway lovers Vi ses å hörs.

Tjing Tjong// Gamen