Lejonen speedway

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
Bert Ove Orvnäs
Inlägg: 62
Blev medlem: 31 jul 2009, 21:31
Medlemsnummer: 0

Lejonen speedway

Inlägg av Bert Ove Orvnäs »

jéna
Nu är det dunder och brak Lejonfamiljen ökar med 67% i år från 358 till ca 600 rytande fantaster.
Det är ju fantastiskt vilken uppslutning det är för att hålla högsta beredskap i Lejonreviret.
Det är som jag tidigare sagt att medlemsantalet är så viktigt för Lejonen, vi blir en bra stöttepelare och det är även framgången som klubb som vi blir respekterade när konkurrenterna spanar in vad som händer i Lejonkulan. Det stärker självförtroendet och alla nya medlemmar skall skall känna sig varmt välkomna och börja ryta i Lejonens anda.
Inte nog med detta, nu leder Lejonen och Axelent även på publiksidan.
Dackarna har haft täten i 3 år men i år tog vi hem bucklan tack vare er mina vänner som kommer på alla hemma racen. Dackarnas snitt är 4252 och LEJONEN 4307…SM GULD, SM GULD, SM GUULD till oss som varit delaktiga och vi får hoppas att trenden håller i sig, samt att alla hjälper till att få med sig polarnas polare för den mest spännande säsongen i Lejonens historia 2010, där speedway på högsta nivå kommer att köras.
När det kommer sådana här resultat så, jäla va bra ja mår….endorfinerna far som skottspolar i kroppen, dé é kanon.
Ja gott folk ni är för härliga som sluter opp för för Lejonen och det gör att framtiden ser ljus ut.
En sak jag brinner för, det är att få in småfolk och ungdomar till Lejonens ungdomssektion och jag har själv nu en liten kille ifrån Lidhult i 10 års åldern som vill hänga med till Axelent, det är ju det där med vänster sladden som impar och stämningen. Dessutom har han fått provsitta min Jawa 4 ventilare vilket var en höjdare.
Föräldrarna har tänt till och deras son har i 3 år kört liten krosshoj på ägorna , så balansen finns där.
En annan viktig detalj är att det blir i stort samma laguppställning som 2009, men att bänken blir starkare och Anthon Ghötberg är nerflyttad till farmarligan. Sök gärna på Lejonen speedway och glutta in på hemsidan där ni har all övrig info.
Ni skall ha dé så gött i helgen den 2:a advent och glögg på er.
Gamen Bert