|
Förare |
åk 1 |
åk 2 |
diff |
1. |
Christer Fagerberg, HVA 1936 |
21,20 |
21,23 |
0,03 |
2. |
Örjan Abrahamsson, H-D 1929 |
22,85 |
22,69 |
0,16 |
3. |
Robert "Vitben" Åstrand, Jawa 1967 |
16,77 |
16,56 |
0,21 |
4. |
Göran Lindmark, ESO 1962 |
21,66 |
21,92 |
0,26 |
5. |
Lennart Sjögren, BSA 1949 |
29,41 |
29,70 |
0,29 |
6. |
Erik Zetterstrand, RN-Jawa 1960 |
18,54 |
18,84 |
0,30 |
7. |
Stefan Hugosson, Jawa/ESO 1968 |
20,49 |
20,80 |
0,31 |
8. |
Mats Persson/Robert Åstrand, JAP 1947 |
21,27 |
21,59 |
0,32 |
9. |
Kenneth Hallstensson, Jawa 1970 |
21,38 |
20,99 |
0,39 |
10. |
Bertil Roos, Jawa 1967 |
22,31 |
21,91 |
0,40 |
11. |
Anders Håkansson, Rickson/Jawa 1967 |
17,96 |
18,38 |
0,42 |
12. |
Lennart Norström, JAP 1938 |
21,71 |
21,24 |
0,47 |
13. |
Mats Stenquist, Iawa 1968 |
18,10 |
17,57 |
0,53 |
14. |
Lennart Johansson, Jawa 1968 |
20,74 |
20,18 |
0,56 |
15. |
Kuno Karlsson, Jawa/JAP |
24,50 |
25,07 |
0,57 |
16. |
Hasse Svensson, Triumph 1944 |
22,53 |
23,13 |
0,60 |
17. |
Sören Rothman, Ariel 1928 |
22,20 |
21,47 |
0,73 |
18. |
Christer Watz, Watzqvarna 1934/-36 |
24,39 |
23,64 |
0,75 |
19. |
Kjell Dahlström, KDR special 1951 |
18,51 |
19,47 |
0,96 |
20. |
K-Å Andersson/Dan Mützell, Triumph |
23,59 |
22,59 |
1,00 |
21. |
Jan Dahlberg, Indian 1920 |
35,84 |
37,06 |
1,22 |
22. |
Janne Öberg, BSA 1946 |
28,06 |
26,84 |
1,22 |
23. |
Ola Backer, H-D 1947 |
24,11 |
27,35 |
3,24 |
24. |
Roland Bergsten, BSA 1947 |
24,27 |
28,10 |
3,83 |
25. |
Gunnar Lewin, Velocette 1929 |
42,56 |
38,52 |
4,04 |
26. |
Björn Brogren, Triumph 1944 |
33,61 |
38,92 |
5,31 |
27. |
"JAP-Conny" Karlsson, JAP 1950 |
36,09 |
28,71 |
7,38 |
28. |
Torbjörn Fredrikson, H-D 1929 |
66,48 |
26,74 |
39,74 |
Underlaget i backen var denna dag bra efter Sörens arbete med väghyveln några dagar före, men kanske lite för torrt för nya inofficiella backrekord. Snabbast i soloklassen var, som vanligt, "Vitben" med sina 16,56 i andra åket.
Snabbast av de två sidvagnarna var Persson/Åstrand med 21,27 i sitt första åk.
Av de totalt 36 anmälda kom hela 7 ekipage av olika anledningar inte till start och en maskin ville inte fullfölja de två åken.
Malke 2013-09-10 |