"Speedway steg II kurs"

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

"Speedway steg II kurs"

Inlägg av Micke65 »

Hej alla glada, jag har i mitt huvud en idé (rätt många egentligen, vissa helt galna kanske) att försöka ordna en kurs/träff för speedway intresserade som precis som jag känner att man vill komma ett steg till, få hjälp med något eller oxå var det så länge sedan du körde att du vill/behöver "börja om" lite. Min plan är att för en rimlig summa på en mellansvensk "nybörjarvänlig" bana tillbringa en dag i ca 15 pers sällskap och en bra fd speedwayåkare som ledare/lärare, köra lite, prata, peka osv, förhoppningsvis le å skratta en hel del mellan svettpärlor och svordomar, men även jubel, klang å applåder hoppas jag.
Kravet är alltså att man ska ha kört en del, ha tillgång till cykel, uppfylla reglementen osv, mao så är det INTE tänkt som en "prova på" bara för att vara klar...
Planen är att kuckla ihop detta under vintern å köra någonstans 06-2017
Så nu undrar jag är du eller någon du känner kanske intresserad av något dyl (kolla gärna runt lite), har du intresse så kan du skicka iväg ett mail till mig micke-eriksson@telia.com å ställa dig på intresse listan, detta är inte på något sätt en anmälan.
Om vi får till alla behövliga ingredienser så kommer det skickas anmälningslistor till klubbar osv under våren och först då kommer det finnas bindande anmälningsdatum.

Mvh Micke65
Användarvisningsbild
Harryoskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 21 dec 2010, 22:36
Medlemsnummer: 59

Re: "Speedway steg II kurs"

Inlägg av Harryoskar »

Jag tycker att tanken är bra och värd att spinna vidare på. Vi har då åtminstone två utmaningar framför oss. Den lättare först: att hitta en tillräckligt kunnig förare som dessutom har pedagogisk talang. Jag tycker inte att det skall vara en som jag, som hållit på med speedway i fjorton år och vid det här laget äntligen lärt sig köra. Det borde vara någon (Svemo)skolare som har mångårig skolningserfarenhet av 10- till 16-åringar, som alltså skolat unga förare i klubbarna. På ett par dagar skulle man lära sig lika mycket som jag lärt mig på tio år. Sedan utmaning två: Hur skall vi nå fram till alla de som vill (borde) delta? Det har nämligen visat sig att en betydande del av MCHK Rundbanas medlemmar inte har eller har men inte använder e-post. Men, löser sig fråga ett hittar vi säkert en lösning till fråga två.
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Re: "Speedway steg II kurs"

Inlägg av Micke65 »

Ok, jag kanske ska vara tydligare, JAG håller på och ordnar med detta, inget som ligger under MCHK`s "flagg", inlägget är en info om att jag kommer köra detta 2017 på en mellansvensk "amatörvänlig" bana (ingen bestämd) med en ledare som har ett tävlingsförflutet (finns steg tagna). Mitt syfte med inlägget är att visa att detta kommer att hända och om man är intresserad eller känner någon/några som kan vara intresserade så kan man vända sig till mig via mail eller tel, jag finns med i medlemmslistan.
Mvh Micke65
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Re: "Speedway steg II kurs"

Inlägg av Micke65 »

Tyvärr så finns tydligen inget intresse för att köra en liknande "kurs", jag har nått 6st intresserade som jag pratat med vid ovaler 2016 vilket är för lite för att det ska fungera. Vad som är än mer oroande eller rätt bedrövligt egentligen är att på mina mail utskick till olika klubbar (ca 10st) med förfrågning ang möjlighet till detta osv så har endast 1 (en) klubb, Nässjö bemödat sig med att svara, det får iaf mig att känna lite "obehag" för hur klubbar agerar. Tyvärr :(
Användarvisningsbild
Harryoskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 21 dec 2010, 22:36
Medlemsnummer: 59

Re: "Speedway steg II kurs"

Inlägg av Harryoskar »

Ge inte upp, Micke. På grund av det ymniga flödet av e-post i dag, blir säkert en hel del post olästa och sålunda obesvarade. Ringer man upp folk, har man dem på kroken. Din idé är alltför bra för att gå i graven.
Skriv svar