Baslicens & MCHK

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Baslicens & MCHK

Inlägg av Micke65 »

Är det någon som vet om man kan delta på MCHK träffar om man löser ut en sk baslicens ? Detta ska enl utsago vara av betydelse för bla försäkringar.
Mvh Micke65
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av Micke65 »

Jag ska förydliga min frågeställning, anledningen till min fråga är att jag sedan jag gick med i MCHK blivit informerad att man inte kan delta på träffar om man innehar licens hos SVEMO vilket nu visar sig vara felaktig info, i stadgar o reglemente finns inget som säger något om föraren, mao så kan man inneha tävlingslicens och vara med på MCHK träffar, därmed faller min fråga. För den som är nyfiken på varför jag undrade runt detta så har det med träningskörning och försäkringar att göra utanför MCHK.
Mvh Micke65
gasgas
Inlägg: 7
Blev medlem: 23 jun 2011, 20:29
Medlemsnummer: 16

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av gasgas »

Hej Micke.Jag kollade upp detta med Karl Axel för 2år sedan när man började med Baslicens och man får delta i Mchk träffarna även om man åker någon enklare tävling och man får träna på alla Svemo godkända banor utan problem.Annars är det prova på som gäller på banans licens. Baslicens är att föredra om man tränar på olika banor. #16 Roy Abrahamsson.
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av Micke65 »

Eftersom stadgar och reglemente inte nämner eller reglerar förarens "status" så kan man åka VM en helg och MCHK nästa enl den info jag nu fått och läst :idea: . Det verkar som det finns lite felaktig eller gammal info i frågan hos vissa medlemmar.
Å då jag ibland tränar hos tävlade förening så ser dom gärna att man har baslicensen.
Mvh Micke65
gasgas
Inlägg: 7
Blev medlem: 23 jun 2011, 20:29
Medlemsnummer: 16

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av gasgas »

Hej Micke När man har en baslicens får man endast köra enklare tävling. Föra att köra div 1 och uppåt måste man ha tävlingslicens och då kan man ej köra Mchk.Roy
Janne Göransson
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 maj 2015, 06:34
Medlemsnummer: 70

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av Janne Göransson »

Den regeln är borttagen nu är det bara fokus på cykeln.
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av HASSE »

.
Senast redigerad av HASSE den 30 jan 2016, 07:35, redigerad totalt 2 gång.
Micke65
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 mar 2015, 03:38
Medlemsnummer: 65

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av Micke65 »

Tävla tänkar jag aldrig göra, inte i speedway iaf, är alldeles för kass å stel och i övrigt byggd som barbapappa :lol: . Baslicens är inget man behöver köra upp för, endast en licens man betalar för, men helt riktigt så kan man träna tillsammans med "tävlingsförare", så jag ska iaf kolla med Folksam vad det ger för möjligheter hos dom.
Mvh Micke65
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av HASSE »

.
Senast redigerad av HASSE den 30 jan 2016, 07:35, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Baslicens & MCHK

Inlägg av HASSE »

.
Senast redigerad av HASSE den 30 jan 2016, 07:35, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar