10 års regeln?

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: 10 års regeln?

Inlägg av HASSE »

10-års regelns borttagande öppnar upp för yngre duktiga förare som vill pyssla med veteran-maskiner.Sedan har vi en grupp gubbar som bara blir äldre och segare som vill deltaga men känner sig stressade av gemensam start, och kanske finns det gubbar som vill börja men inte vill "rejsa" bakom startgrinden.Jag tror att det finns behov av regularitets heat med individuell start utan stress-moment.

Idag säger vi att vi kör REGULARITET med 2-3 förare bakom tejpen...dom flesta gasar av bara f-n och är mer intresserade av hur FORT dom tar sig runt !..??..
springer
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 feb 2013, 19:13
Medlemsnummer: 113

Re: 10 års regeln?

Inlägg av springer »

Du kan ju börja med att gå på möterna så kanske du kan uppfatta lite om hur de ska gå till.
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: 10 års regeln?

Inlägg av HASSE »

Mötena...? Har det införts månadsmöten ? Mig veterligen hålls det ett årsmöte varje år.Om det gjorts radikala förändringar i upplägget så kanske SPRINGER vill vara vänlig och informera om detta...om det inte är till för mycket besvär vill säga.
Lars Hjälmberg
Inlägg: 7
Blev medlem: 02 feb 2009, 23:04
Medlemsnummer: 169

Re: 10 års regeln?

Inlägg av Lars Hjälmberg »

Hör du du, Hasse!

Jag blir så imponerad av alla de toppenfina förslag du kommer med i snart sagt alla ämnen som behandlas här på vår hemsida. Den allmänt positiva grundinställningen från din sida är verkligen något som borde kunna komma styrelsen till godo.

Jag föreslår därför att du som medlem genast sätter dig i förbindelse med klubbens valberedning, förslagsvis Kuno Karlsson i Bohus, och förklarar för honom hur gärna du skulle vilja jobba för klubbens fortlevnad, så kanske klubben kan lyckliggöras med din medverkan i styrelsen fr.o.m. nästa årsmöte. Du får försöka tåla dig tills dess!

Hälsningar Malke (= Lars Hjälmberg, klubbens nuvarande sekreterare)
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: 10 års regeln?

Inlägg av HASSE »

Hör du du,Lars "Malke" Hjälmberg !

DU presenterar dig med titel och alla namn för att understryka hur betydelsefull du är.Däremot undviker du att diskutera sakfrågor,i stället väljer du att raljera och ironisera.I mina ögon framstår du bara som bitter och patetisk.
Jag förstår att 10 års regelns borttagande svider för dig och några till.Jag tror att detta bara är början på fler reformer...frågan är inte OM utan NÄR de kommer.

I somras körde FSS sin första tävling,där även många MCHK anslutna förare deltog...I dagarna körs Is-racing tävling i Orsa med ett startfält som nästan bara består av MCHK anslutna förare. Det borde ringa en "väckarklocka" även i dina öron tycker man.
Bäst för MCHK och dess framtid är om du och andra "bromsklossar" överväger om det är tid att lämna över till yngre nytänkare...eller sitter ni på livstid ?
Ett utökat samarbete mellan MCHK och FSS är önskvärt,eller kanske rent av en sammanslagning !...???

Detta är sakfrågor som borde intressera ett flertal,så varför inte delge tankar och åsikter...alla är väl inte skrämda till tystnad ?
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: 10 års regeln?

Inlägg av HASSE »

Jag anser fortfarande att Folkspeedway är en i grund och botten bra ide...däremot har jag tappat förtroendet för FSS och SSK. Mitt råd speedwayförare och is-racing åkare anslutna till MCHK-rundbana är att "kopiera" det bästa från folkspeedwayen och så att säga stå på egna ben...om ni är intresserade av att tävla vill säga. Reformer och nytänkande dä e´framiden dä se! ;)
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: 10 års regeln?

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej på er!!
Nu var det länge sedan.
Men nu när 10år regeln är borta, skall jag bli medlem igen.
Så nu hoppas jag på en fin vår och sommar med mycket speedway.
Vi ses!

// Janne Nordvall
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: 10 års regeln?

Inlägg av rolf »

Välkommen tillbaka Janne :)
Det var roligt att du behållit grejorna och börjar köra med oss igen.
Hoppas vi ses snart i någon vänsterkurva!

/rolf
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: 10 års regeln?

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej Rolf!
Tack för detta.
Självklart kommer vi träffas med eller utan sladd.
// Janne
Användarvisningsbild
Janne Nordvall
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 sep 2009, 10:13
Medlemsnummer: 146

Re: 10 års regeln?

Inlägg av Janne Nordvall »

Hej på er alla glada!!
Nu har jag fått ett nytt medlemsnummer, och det är 46.
Så nu är det bara att damma av 898:an och åka ut på träffarna.
Att jag tog ut en licens och testade i div 1 var kul på sitt sätt, men när allvaret kom in i bilden så insåg man att man är inte någon ungdom längre.
Detta med träffarna är mycket roligare, så man har ju saknat er.
Hoppas på en varm och roligt speedway år.
MVH: Janne Nordvall
Skriv svar