Upprop långbana /1000 m

Här kan du skriva och diskutera allt som handlar om rundbana. Kanske lite annat också...!
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Upprop långbana /1000 m

Inlägg av rolf »

Finns det några som är intresserade om vi skulle försöka få till en långbane /1000 m träff?
Det kanske finns någon bana någonstans där vi kan få testa lite.
Senast redigerad av rolf den 15 jun 2010, 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: stavfel :(
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av rolf »

Så var långbanedebuten avklarad!
Bild

Leangen, Trondheim 24 juli. Hur djäkla fränt som helst :D

Ingen fler som är sugen på långbana??
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av HASSE »

Hej !
Sugen och sugen...var skall man åka ? :)
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av rolf »

HASSE skrev:Sugen och sugen...var skall man åka ? :)
Det var bl.a. den grejen jag tänkte vi skulle ordna, om det finns någon mer än jag som är intresserad!
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av HASSE »

Hej !
Antar att det kördes mycke 1000 m i Sverige på div travbanor på 60-talet,någon specialbana har jag inte hört talas om...kanske någon som vet ? Varför försvann sporten från Sverige ? Vilka är säkerhetskraven om man skulle köra på en travbana ,nu tänker jag inte på SVEMO utan överhuvud taget för att försäkringar (våra/travbanan) skall gälla ? Var det någon av norrmännen som åkte på vanlig speedwayhoj,eller är det bara special-hojar som gäller ?
Norrmännen har lång rutin på långbana,var det svårt att hänga med eller åkte du skjortan av dom !? ;)
Användarvisningsbild
rolf
Site Admin
Inlägg: 169
Blev medlem: 07 jul 2007, 16:34
Medlemsnummer: 47
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av rolf »

Många frågor...!
Några kan jag prova att besvara.
MCHK körde 1000 meter på en travbana i Jönköpingstrakten för ett antal år sedan.
Jag förutsätter att det inte skall vara några problem att köra i MCHK regi om vi hittar en travbana som släpper in oss. Det måste finnas hur många travbanor som helst i byarna runt landet.
Vi var bara sex deltagare i långbaneuppvisningen. 3 speedway och 3 långbanecyklar.
Bild

Norskarna körde väldigt fort (i jämförelse med mig :? ) men det var skitkul! Jag vill gärna testa snart igen!

Fler bilder...
#47 Rolf Fridh
Östersund
0730-23 22 24
Användarvisningsbild
HASSE
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 17:16
Medlemsnummer: 15

Re: Upprop långbana /1000 m

Inlägg av HASSE »

Hej Rolf !

Intressant att det var 3 långbane-hojar och 3 speedwayhojar.Vilken drevning hade speedway-hojarna,hur uppförde de sig på rakorna...fanns det tendens till wobbling eller andra otrevligheter och slutligen,hur stor var tidsdifferensen mellan speedway och långbane-hojarna ?

Intressant om MCHK kunde bidraga med att återuppliva intresset för långbana i Sverige,kruxet är antagligen att intressera travsporten ,men har man inte försökt så är det inte lätt att veta...

Rolf...har du växellåda på långbane-hojen ?...kanske glömde du att växla efter som du inte hängd med norrmännen ! :lol:
Skriv svar